Nowe monstra

Smoczywilk (dragon wolf)

oniżej opisane stworzenie pochodzi właściwie z mało w Polsce znanego systemu PALLADIUM RPG. Stwierdziwszy, że smoczywilk jest bardzo ciekawym z uwagi na swoje zachowanie i możliwości monstrum, postanowiłem zaadoptować go do bardziej znanego u nas AD&D. Opis jest podobny do tego jaki znaleźć można w Księdze Potworów.

klimat/teren góry w klimacie zimnym i umiarkowanym
występowanie bardzo rzadki
organizacja samotnik lub stado
aktywność całodobowa
sposób odżywiania mięsożerca
inteligencja nadzwyczajna (14 int)
skarb nie jest materialistą!
charakter neutralny

ilość 1 lub 3-12

kliknij aby powiększyć obrazek (50 kb)
klasa pancerza 5
ruch 18, L 18 (C)
kostki 7
TRAK0 13
liczba ataków 2 lub 1
uszkodzenia k6+2/k8+4
lub 3k6+4
specjalne ataki zianie mrozem
sp. obrona +2 przeciw magii
niewrażliwość mag. na zimno, ogień 50%
wielkość Ś (180-280 cm)
morale przeciętne (10)
doświadczenie wedle uznania MG

Smoczywilk nie jest prawdziwym smokiem, nazwa gatunku pochodzi od jego wyglądu - wężowaty ogon, rozłożyste nietoperze skrzydła, smocze łapy. Zamieszkuje głównie górzyste tereny o chłodnym klimacie, ale często zapuszcza się gęsto zalesione obszary tundry. Najzajadliwszymi wrogami smoczywilków są białe smoki, które uważają je za wybryk natury i zazdroszczą im ich magicznych umiejętności. Bardzo rzadko zdaża się, że smoczywilk zapragnie poznać świat, opuszcza wtedy swoje rodzime strony i udaje się w podróż w poszukiwaniu przygód. Znane są przypadki, kiedy to taki właśnie nietypowy towarzysz przyłączał się do drużyn awanturników. Smoczywilki mówią blegle językiem wilków, smoczym i (nieco charkliwie) ludzkim. Znają nieco język elficki - 45%, krasnoludzki - 40% oraz narzecze Orków - 35%. Potrafą dogadać się niemal ze wszystkimi.
Walka: w stadach walczą wykorzystując doświadczenia swoich wilczych pobratymców, dodatkowo stosując atak z powietrza. Z reguły niesprowokowane nie atakują, ale w razie konieczności bronią się zajadle. Smoczywilk może atakować 2 x łapami zakońconymi inaczej niż u wilków - smoczymi pazurami, zadającymi k6 + 2 rany. Jego paszcza uzbrojona w groźne kły zadaje k8 + 2 rany. Co pewien czas (6 rund) jest w stanie zionąć strumieniem mrozu zadając 2xk6 ran w zasięgu 3 metrów.
Naturalne zdolności: w bardziej "smoczej" postaci potrafi latać, ale szybko się męczy więc nie zdoła zbyt długo przebywać w powietrzu (1-2 godziny ciągłego lotu). Widzi w ciemnościach na 30m, o wiele lepiej niż Elf. Jest mistrzem w dziedzinie łowów, tropienie i węszenie 78%, polowanie 45%. Jego przednie łapy zakończone są chwytnymi "dłoniami" przypominającymi smocze, dzięki nim smoczywilk portafi wykonywań proste zadania manualne np.: rozpalanie ognia. Smoczywilki posiadają bardzo wyostrzone zmysły nawet w stosunku do swych wilczych kuzynów, dlatego bardzo trudno jest je zaskoczyć (zaskoczony tylko na 1, niezależnie od sytuacji).
Specjalne umiejętności: Smoczywilki rodzą się z wrodzoną odpornością na magię wszelkiego rodzaju (+2 do obrony przeciw magii, rzuty obronne jak u 6-to pozomowego maga + modyfikator). Są całkowicie odporne na ataki związane z zimnem, ogień zadaje im tylko połowę ran (po udanym rzucie obronnym tylko 1/4).
W czasie pełni księżyca przybierają ludzką postać. W ciągu dnia mogą dowolnie przebywać w postaci dużego wilka, z czego często korzystają, aby ukryć swoje istnienie lub zmylić przeciwnika. W nocy smoczywilk przebywa tylko w "smoczej" postaci.
Na osobne omówienie zasługuje zasługuje nadzwyczajna zdolność do przysfajania sekretów magii u smoczywilków. Dorosły osobnik potrafi bez większych problemów nauczyć się i zapamiętać (z szansą 70% nie musi urzywać księgi czarów) 4 pierwszopoziomowe, 2 drugopoziomowe i 1 trzecipoziomowy czar. Należy pamiętać, iż potrafi rzucać tylko zaklęcia werbalne (wymagające jedynie słów zaklęcia), z gestami nie idzie mu najlepiej.
Smoczywilk byłby nieocenionym towarzyszem maga, którego mógłby ochraniać w zamian ucząc się sztuki czarowania. Jako członek drużyny mógłby zbierać doświadczenie (zaczynając od posiadania 20.000 punktów) tak samo jak czarodziej. Z awansem dostawał by dodatkowe czary, punkty życia (jak wojownik) i odporności (jak mag).
Długość życia przeciętnego smoczywilka sięga 1000 lat, ale nikt tego oficjalnie nie udokumentował.


opracował Marek Chądzyński